Notícies

Comunicat de Junts per Montblanc en relació a la sortida del grup municipal de la regidora Núria Besora

18 Set

El Grup Municipal Junts per Montblanc està format per unes persones que es van presentar en una candidatura electoral que integrava diferents visions, amb l’objectiu comú de treballar per Montblanc i ser una alternativa al govern municipal. En aquesta candidatura, de 23 membres, hi havia persones associades al Partit Demòcrata, però majoritàriament estava configurada per independents. La política nacional ha tingut poca incidència en el dia a dia del grup, ja que la tasca se centra en treballar per les montblanquines i montblanquins. A tots ens aplega, també, la lluita per aconseguir la independència de Catalunya i aconseguir la llibertat de les preses i presos polítics i el retorn de les persones exiliades.

Els darrers mesos, la situació política nacional, al voltant del Partit Demòcrata i Junts, ha provocat que algunes persones abandonessin la formació per integrar-se a Junts. Alguns alcaldes i regidors, i altres càrrecs rellevants han fet aquest pas, sense afectar el funcionament dels grups municipals. En el cas de Montblanc, el grup municipal, fins ara estava compost per 5 regidores i regidors,  independents o associats al Partit Demòcrata, i en cap moment la situació política nacional havia estat un problema. Els regidors del nostre grup seguiran treballant, com sempre, per Montblanc, deixant de banda la seva militància o la seva independència política i pensant en el bé comú.

Ara ens trobem davant la decisió de la nostra companya, Núria Besora, d’abandonar el grup pel fet d’haver-se fet militant de Junts. Respectem la seva decisió, ja que considerem que les persones són lliures de desenvolupar la seva ideologia de la manera que considerin més adient. Però per altra banda, no entenem com aquesta afiliació pot ser motiu per abandonar un projecte municipalista.  Creiem que una cosa no ha d’interferir en l’altra. Prova d’això és la situació de diferents grups municipals, d’arreu del territori, ja sigui des del govern o a l’oposició, on la seva activitat no es veu alterada, tot i trobar-se en situacions similars.

Volem fer palès que els 1355 vots de Junts per Montblanc es van obtenir del treball d’un equip, d’una proposta de programa i d’una visió conjunta de futur de la nostra vila. Els 5 regidors i regidores que van resultar escollits, ho van ser gràcies a aquest conjunt de factors i no pas per mèrits individuals. Junts per Montblanc no és un projecte personalista i per això considerem que, tot i que legalment l’acta de regidor és personal, per respecte a les persones que van integrar la candidatura, i per respecte a totes les montblanquines i montblanquins que van fer confiança a aquest equip, la nostra companya, Núria Besora, hauria de retornar l’acta de regidora i facilitar que, una persona de l’equip pogués integrar-se al grup municipal, per poder continuar treballant amb el mateix número de regidors, que les eleccions municipals van atorgar a aquest grup municipal.

Finalment, per part de Junts per Montblanc, volem agrair la dedicació i el treball que la nostra companya, Núria Besora, ha realitzat durant aquests mesos, i en el pla personal li desitgem el millor.